Fritillaria meleagris L

Varje år blir man lika glad när man ser att Kungängsliljan blommar, detta är en av mina favoriter som finns i mina rabatter. Hittade dessa hos min mammas sambo i Kiruna för några år sedan, fast där höll dom på att dö ut så jag grävde upp några och planterade dom här hemma och nu förökar dom sig långsamt, jag har även vita fast dom blommar lite tidigare..

image131

Bilden tog jag i morse när jag gick min inspektionsrunda i rabatterna, man har hunnit glömma vilka blommor man har under vintern....


Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Vilken lustig blomma....=)
har aldrig sett en sån förut!!
Så du e från Pajala? Min mamma är uppvuxen i Kieksiäisvaara. (undrar om det blev rätt stavat)
Gonatt från mig!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback