Sommarvärmen fortsätter

Puh vad varmt det är, vårt hus är som en bastu för att inte tala om vårt sovrum. Väntar på kusinen Hanna, ska följa med henne till Finland hon ska köpa däck till bilen så då passar jag på att sitta framför datorn medans jag dricker kaffe i hopp om att jag skulle piggna till, det var så jobbigt att stiga upp i morse, kanske man måste gå och lägga sig lite tidigare och inte sitta uppe till kl 01, snacka om att man är dum i bland eller ganska ofta *ler*.  Under helgen då mannen var borta på uppdrag så tvingade jag han och kompisen att vara förbi PO.P och kolla om det fanns något som jag ville ha och det gjorde det

image128

Det här med barnkläder har börjat gå lite till överdrift, tycker min man iallafall. Men behöver man så kan man väl ändå köpa sånt som man gillar, tyvärr gillar man  PO.P, Katvig, ej sikke lej, Meandi + en massa andra märken lite väl mycke.  Men nu har jag slutat köpa beg kläder på Tradera iallafall, blev så trött på att folk inte skriver sanningsenligt i annonserna, senast igår blev jag så besviken men försäljaren var så förstående att jag fick pengarna tillbaka för den tröjan var verkligen inte i nyskick som hon skrev, hur man nu kan förstöra kläder så där som hon köpt för 2 månder sedan kan jag inte förstå, för själv är jag så noga när jag tvättar.. Så nu är det bara nya kläder som gäller om jag nu skulle falla tillbaka men det ska jag inte, har sattit köpstopp på mig själv *ler* eftersom i augusti har jag inte längre någon inkomst och då blir det knappert.....

Kommentarer
Postat av: cleo

Jag kan relatera, det är lätt att bli köpglad när det gäller barnkläder. :-)

Postat av: Karin

Vad fina fräscha barnkläder. Jag har handlat en del på tradera med blandat resultat. Nytt är ju alltid nytt.

2007-06-05 @ 19:03:16
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: MO

Ja men det är så kul att handla till de små....Vad tråkigt med oärliga försäljare...tur du fick pengarna tillbaka. Ha en fin kväll, kram Maria

2007-06-05 @ 19:48:52
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Vicke

Tur att man inte har så små barn att handla till det finns ju såååå mycket fint;)

2007-06-05 @ 22:00:29
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Thea

Ja, ibland vågar jag inte gå in på småbarnsavdelningen när jag handlar för det finns ju så myyycket man vill ha..
Fina kläder, de små sockorna är ju bara för gulliga =).

2007-06-07 @ 22:05:46
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback