Tvättmedel

Nu fattar jag nada, noll, läste på aftonbladet om att fosfater i tvätt & diskmedel ska förbjudas från årsskiftet och det är ju jätte bra.. Sen har dom en lista på olika tvättmedel som innehåller fosfater = förbjudas och där finns det tvättmedel som jag använder sen många år tillbaka Tvättex parfymfritt, just för att det inte innehåller fosfater.. Måste nog luska mer om detta, man försöker ju göra det man kan för miljön.. Jag har bytt ut massor med glödlampor mot lågenergi, sopsorterar allt, alla vitvaror är  A+, har ingen torktumlare, köper ekologisk odlat när jag hittar (utbudet är inte så stort här).. Det som fattas är en miljöklass bil eller flexifuel som dom heter, men den kommer nog så småningom....

Tilläg: Ringde till Tvättex idag och det visade sig att dom hade två olika tvättmedel, med och utan fosfater.. Puh vilken tur. Har ju ingen lust att byta...

Kommentarer
Postat av: Karin

Det känns som om det fokuseras på olika saker hela tiden i miljödebatten, svårt att vara duktig på alla plan. Eller hur?

Postat av: Erika

Låter intressant om tvättmedlet, jag använder detsamma. Men jag tror att frun är duktigare än många andra på att tänka miljövänligt. :)

2007-05-03 @ 08:10:48
URL: http://mrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback