Chocken börjar släppa

Helgen hos Mamma var jätte mysig, var som vanligt och hälsade på kusinen och hennes familj (det är hennes fruktfat på bilden) Mannen var nästan klar med fönstrena när jag kom hem på söndag, fick lägga en sista strykning på måndag kväll innan vi gick och lade oss men fina blir dom.. Åkte till Luleå på tisdag eftersom jag var tvungen att vara till optikern och kolla synen samt köpa nya glasögon, gossen råkade mosa mina gamla för ett tag sedan, men lyckades hålla i hop dom med superlim, hoppas bara dom håller i några veckor till så jag hinner få mina nya, för utan glasögon kommer jag inte långt....

Chock nr 1 fick jag hos optikern, hon frågade om jag ser bra med mina gamla glasögon? vilket jag inte gör, berättade att jag måste ta bort dom när jag tex klipper naglarna på gossen, optikern trodde då att det kan vara min nacke eller värktabletterna som gör det men till slut visade det sig att jag behöver progressiva glas, Va !!! Jag som bara är 33 år, innerst inne visste jag ju om det, men ändå och optikern sa gång på gång att jag är alldelens för ung (hon var lika chockad som jag) fast jag tog inte progressiva, inte än, tror nog att jag klarar mig ett tag till.

Chock nr 2 var priset, Herregud säger jag bara, måste ju ha dom så det kan inte hjälpas, det var bara att le och se glad ut trots att mitt blodtryck steg rejält (har annars lågt)  Hade svårt att välja mellan två par så jag fick ta hem dom över natten, har skickat iväg dom idag ska ringa i morgon och säga vilken det blir....

image200


Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Ojdå...
Var dom alltså väldigt dyra???
Jag önskar att jag behövde glasögon...Det är sååå snyggt!!!
Ha det bäst!!!

Postat av: Lallis

Ja fy vad glasögon kan kosta. Inte kuligt alls:(
Ha en fin dag.
Vilket fint foto:)
Kram Lallis

2007-08-16 @ 07:55:07
URL: http://knasigamamman.se
Postat av: pia

...trevlig blogg, mycket fint hem, hälsar nog på snart igen...kram

2007-08-16 @ 08:59:21
Postat av: Johanna

Glasögon är ingen rolig historia...brrr..va dyrt det är...börjar misstänka att det är dax att byta här oxå snart...hujedamej...Kram

2007-08-16 @ 14:03:03
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Johanna

Glasögon är ingen rolig historia...brrr..va dyrt det är...börjar misstänka att det är dax att byta här oxå snart...hujedamej...Kram

2007-08-16 @ 14:03:14
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej...fint fat jag har,kiwin ser ju extra god ut!! ;)

2007-08-16 @ 15:09:54
Postat av: Karin

Fint fruktfat och fin bild. Ja det är dyrt med progressiva men det är vl bara att punga ut med pengarna tyvärr.

2007-08-16 @ 21:07:52
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback