Totte min älskade lilla vän

Nu börjar jag känna att orken att ha en hund som inte är riktigt normal börjar tryta, det är med så stor sorg i hjärtat som jag börjar inse att det enda är att föra honom till veterinären och låta honom somna in.. Totte har alltid varit annorlunda hund sen den första dagen, han kan inte vara ensam, måste alltid vara i samma rum som vi, barn är det bästa han vet och ju vildare desto bättre tycker han, men nu är situationen ohållbar, varje morgon när vi kommer ner från vindan så har han pissat ner hela hallen, han hoppar och skäller i flera timmmar till vi kommer ner och då har han pissat överallt och det luktar ( tar en hel dag att få bort lukten). Hans beteende har bara förvärrats den sista tiden och det suger all vår energi men han är ju min gulle gris, den som alltid ska ligga i famnen och gosa. Vet ej om det beror på att hans epilepsi har förvärrats, vi har ju alltid misstänkt att han har någon form av hjärnskada..
 
Har haft några hundar genom åren, Rottweiler, Schäfrar och detta är min tredje shih-tzu men ingen av mina hundar har varit lika knasig som Totte,, frågan är bara hur ska jag klara av att ta bort honom, avliva en hund är aldrig ett första alternativ utan det sista men borde jag orka att kämpa lite till....

image163

Totte blir 6 år i november och det är ingen ålder för en shih-tzu, utan han är en herre i sina bästa år...

   

Arvid här hans favorit, han får göra vad som helst med honom, bara han får vara nära.. Jag har aldrig träffat på en hund som kräver så mycket uppmärksamhet och som blir skogstokig om han inte får det, när Amanda var yngre och hade kompisar så blev han galen om han inte fick vara med dom i hennes rum eller om dom var ute, han var som en jobbig lillebrorsa och allt detta har bara blivit värre...  Nu orkar jag inte skriva mer,,, kan inte kämpa mot gråten längre....



Kommentarer
Postat av: MO

Usch, så sorgligt jag känner verkligen för dig. Samtidigt är det inte kul att ha kvar en hund som kanske inte mår bra. Det är ju inget normalt beteende som han visar o torka kiss varje morgon låter kanske inte så jobbigt för en del men jag vet...skulle nog bli tokig. Har hänt att min hund gjort det inne samma dag två gånger (vet ej om hon var sjuk), kommer ihåg att jag blev lite knäckt o tänkte att om detta blir en (o)vana så vill jag inte ha kvar henne för det är något som inte stämmer då. 6 år är ingen ålder men det låter som han oxå har det jobbigt.....ingen kan klandra er för vilket beslut ni än tar. Sen verkar han ju vara hur go o snäll som helst men suger musten ur er. Kram

Postat av: Junitjej

Fy, vad jobbigt!! Jag förstår hur du känner det. Vi fick avliva en berner sennen, när vi upptäckte en tumör i hans högra bakben. Han var en sann och god vän i många år och vi älskade honom högt, men vi kunde inte vara egoistiska i det läget. Hunden hade verkligen ont (trots det väldigt tapper) och det enda raka vara att avliva honom. Då slapp han lida. Usch, nu börjar jag gråta bara jag tänker på det. Jag saknar Baileys!
http://junitjej.blogg.se/200606205527_baileys_mars_2005.html
Men nu gläds vi åt vår älskling Yambo (en helt annan ras).
En stor kram från mig!

2007-07-22 @ 19:00:03
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Karin

Det måste vara jättejobbigt. Förnuftet kanske säger att ni ska ta bort honom medans hjärtat säger att ni ska ha kvar honom. Men det verkar ju vara en ohållbar situation för er. Ni får försöka minnas alla ljusa stunder ni haft med honom, Kram!

2007-07-22 @ 19:44:10
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har också haft en shih-tzu. Min hette Lina. Hon blev också så dålig att vi var tvugna att ta bort henne. Det var jättejobbigt! Men jag samlade ihop alla bilder jag hade och försökte tänka på alla roliga minnen. Hon fick det bättre i hundhimmlen där hon inte hade ont i sina ben och där hon troligtvis fick tillbaka sin syn och hörsel. Kram!

2007-07-22 @ 21:17:05
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: Johanna

Mysigt med en sån speciell och underbar vovve....Varm kram från mig...

2007-07-22 @ 22:54:33
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: tina

Inget lätt beslut...förstår hur du känner! Vi har också en Totte,en liten svart pudel,och hjälp vad man fäster sej vid dom. Hoppas allt löser sej till det bästa. Stor kram från mej!

2007-07-23 @ 00:11:22
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Amanda Larsson

Jaa, och idag skulle han blivit 6 år. R.I.P saknar dig kompis.

2007-11-05 @ 20:05:21
Postat av: Marschicago

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2008-01-10 @ 18:54:54
URL: http://www.atbloggy.com/?w=marschicago
Postat av: Tina

Hej förstår hur jobbigt det är att ta ett sådant beslut. Hoppas allt gick bra. Själv har jag 4 underbara shih-tzus 2 killar och 2 tjejer. Har haft samma ras i över 30 år. Du kan läsa om dom i min blogg och min hemsida www.christinawallberg.se.
kram från Tina

2008-02-24 @ 14:40:19
URL: http://tinadittodatt.blogg.se
Postat av: Jespernatasha

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2008-09-04 @ 09:26:38
URL: http://jespernatasha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback