Jag har blivit utmanad

Har blivit utamanad av hemochliv att visa tre favoritsaker, hm blir inte lätt, man har ju så många men jag har tagit mig en rejäl funderare....

Nr: 1
image109

Min lampa från Kartell FL/Y eller Icon. Länge drömde jag om denna lampa, men hade ingenstans att ha den (för stor för köket) så när vi slog ut en vägg och fick ett större kombinerat mat/tvrum så köpte jag den på stört för 2 år sedan....

Nr:2
image110

Skåpet som är från 50 eller 60 talet är en annan favorit, fick den av en kompis som tänkte slänga den på tippen så jag erbjöd mig att komma och hämta den, 15 mil enkel väg till Gällivare men det tycker jag också att den var värd.. Fast bilden blev inte så lyckad...

Nr:3
image111

Det är är min absoluta favorit, Oljemålning av Amanda, hon var 7 eller 8 år på bilden. Vi lät en konstnär måla av ett foto när vi var på semester i Bulgarien för några år sedan och det ångrar vi verkligen inte, det blev på pricken likt..  
Sen har jag ju några fler favoriter som vår perkulator som jag inte skulle klara mig utan, vi dricker mycket kaffe i det här huset..... 

Kommentarer
Postat av: Thea

Fina saker!
Lampan är ju så läcker.
Fin tavla, kul när det blir så bra. Fint minne.
Ha en bra dag!

Postat av: Karin

Lampan är verkligen jätteläcker. Byrån var också fin, kul att blanda nya möbler med gamla. Ha det bra!

2007-05-25 @ 07:32:24
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: tina

Vilka fina favoriter, lampan är ju sååå snygg, den hade gärna fått hänga hemma hos mej också :) Kul med saker som är personliga, skåpet du hämtade hem är ju jättefint,och den fina tavlan, roligt med ett så lyckat porträtt!!! Ja, kaffe kan man ju inte vara utan ;)
Ha en fin helg...
Kram !!

2007-05-25 @ 11:00:43
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: MO

Fina favoriter, roligt med tavlan som blev så lik orginalet. Lampan är med jättefin. Kul med Lindex, hörde om det nu i helgen.....har 5 min promenadväg till Lindex så det är inte aktuellt för mig men det är kanon för glesbygd mm. Grattis till platsen på rehab, blir nog jättebra, ha en bra vecka, kram Maria

2007-05-28 @ 17:11:31
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: cleo

En sådan där lampa från Kartell hade jag inte sagt nej till, jättefin!

2007-05-29 @ 22:28:50
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback