Vinterjackor

Skulle behöva få tag på dottern men det är helt omöjligt verkar det som när hon är i skolan. Mamma är i Luleå över dan och där hittade hon jackan som Amanda vill ha, så om hon kan köpa den därifrån så slipper vi åka till Överkalix och där fanns den bara i brunt/turkost. Amanda var i Kiruna på Intersport och provade den med min moster så vi vet vilken storlek hon behöver, fast på Intersport är den 500kr dyrare så därifrån köper vi inte.. Så nu bestämmer jag att hon får en svart jacka, kanske lite trist med svart men framför allt så tror jag att den håller längre för nästa år kanske brunt är helt ute.. Nu när hon nu får den här jackan så får hon då ha den ett bra tag eller så länge den passar för man vet ju inte hur länge hon tänker fortsätta växa.. Jackan blir hennes julklapp från hennes mormor och plastmorfar...

image243
Den här jacka fast i svart. W Peak Ski Jacket.

image244
W Air Down Jacket

Den här dunjackan köpte jag för någon vecka sedan också den i svart. Så nu är jag redo för kylan nästan, har bara täckbyxor och nya goretex kängor kvar att köpa. Har gått i Mammas skaljacka i 3 vintrar och fryst som en galning så nu är det slut med det. Hitta goretex kängor i min storlek (35) är inte heller det lättaste men kanske har jag tur och så jag kan slänga mina gamla som det gått hål i efter lång och trogen tjänst (9år). Mössa håller Amanda på att sticka åt mig så jag väntar med spänning på resultatet, röd är den i  alla fall.

Kommentarer
Postat av: MO

Jaså du har med så små fötter, fast jag har ökat omfånget till strl 36 i alla fall, sen jag fick barn, det är lite lättare då. Fin jacka du köpt, hoppas dottern blir nöjd med sin, kram

Postat av: Karin

Snygga jackor! Nu kommer ni att vara varma i vinter. Jag köpte en dunjacka förra vintern och det är så gosigt att mysa i den då det är riktigt kallt ute.

2007-10-15 @ 20:12:23
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: tina

Jättefina jackor..och vad bra att kunna få tag på lite billigare!!! Måste också åka och inhandla vinterjackor åt undomarna...skönt när man har sånt klart!!! Ha det gott å kram!!!

2007-10-16 @ 23:09:07
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag undrar vart köpte du den fina W Air Down Jacket? Tack på förhand

2007-11-11 @ 20:52:45
Postat av: Linda

Jackan har jag köpt på Intersport i Kiruna men den finns även i Överkalix på Engströms..

2007-11-11 @ 21:42:43
URL: http://frularsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback